Travel Bird, hartje Amsterdam, geweldig

9 maart 2018 - Amsterdam, Nederland

Adventurous/responsible, passionate/practical, candid/compassionate

(Avontuurlijk-betrouwbaar-gepassioneerd-praktisch-oprecht-meelevend)

In de hal van het kantoor van Travel Bird aan de Amsterdamse Keizersgracht hangen een aantal uitingen, die het imago van de reisorganisatie reflecteren. Ik kom daar op uitnodiging naar aanleiding van een reis, waarvan ik genoemde organisatie over mijn ervaringen heb geïnformeerd. Naast positieve belevenissen meld ik eveneens wat zich aan mindere momenten heeft voorgedaan. Zoals onlangs, toen wij via Travel Bird naar Marrakech en Essaouira in Marokko reisden. De via internet geboekte trip bleek prima georganiseerd, slechts een enkel smetje deed zich voor. Op mijn reisblog http://www.petersamuel.reislogger.nl geef ik diverse impressies weer, (soms) ook met foto’s.

In het kader van bovengenoemde reis leidt mijn berichtgeving tot onderstaande reactie van manager Sanaz van Travel Bird, mede namens collega Anouk:

Beste meneer Samuel, hartelijk dank voor uw bericht.

Allereerst ontzettend leuk om kennis te mogen maken met uw blog. Met veel plezier heb ik uw ervaring gelezen. Mooi en puur omschreven!

Hopelijk wordt het snel lente en mogen wij u verwelkomen bij ons op kantoor aan de Keizersgracht.

Mocht u in de nabije toekomst hulp nodig hebben bij het maken van een boeking, neem gerust contact met ons op!

Een dergelijke invitatie laat ik niet voorbijgaan, vooral niet met nieuwe reisplannen voor ogen. Een uitstapje naar onze hoofdstad in antwoord op het klantvriendelijke e-mail-bericht onderneem ik graag. Met name omdat het tot een concrete afspraak komt.

Op woensdagochtend 7 maart 2017 spoor ik met NS naar Amsterdam, om tussen half elf en elf uur de dames Sanaz en Anouk te ontmoeten. Een kopje koffie ten burele is mij in het vooruitzicht gesteld.

Eenmaal ter plaatse kijk ik mijn ogen uit. Tientallen mensen (naar blijkt medewerkers van Travel Bird) zijn druk met elkaar in gesprek, in groepjes, in tweetallen, met koffie in de hand, met laptop, kortom, zij maken op het eerste gezicht een bedrijvige en toch zeer ontspannen indruk.

Bij de entree staan bananen, appels en sinaasappels uitgestald, waardoor ik vermoed een supermarkt binnen te stappen. Snel wordt mij duidelijk dat ik de kantoorruimte betreed. Aan de balie staat ‘Mama Bird’ - werkelijke naam Alice - mij uiterst vriendelijk en zeer coulant te woord. Onmiddellijk schotelt zij mij een cappuccino voor. Ze meldt mijn komst naar de gastvrouwen, die even later, samen met collega Simon, het welkomstcomité vormen. Ik voel mij door de wijze van ontvangst een VIP.

Een prettig gesprek, rondleiding en aangeboden lunch verleiden mij tot directe actie: het boeken van een nieuwe, spannende reis. In een uiterst plezierige ambiance breng ik liefst vier uurtjes door in een werkomgeving, die mij uiterst aantrekkelijk lijkt. Minstens zo belangrijk is de uitstraling van klantgerichtheid en klantvriendelijkheid, waarop ik word getrakteerd. De bovenaan genoemde imago-aspecten worden daadwerkelijk gepraktiseerd door de ‘Travel Birdies’ die mij grandioos hebben ontvangen.

Zo’n ontmoeting wekt veel vertrouwen, vooral om nieuwe(re) mooie reizen te boeken. Bij Travel Bird, een nog jonge organisatie, die zeer goed weet waarmee zij bezig is.

1. 9 maart 2018
    Wel verdiend denk ik
  2. Marijke:
    9 maart 2018
    Travel Bird moest jou maar in dienst nemen als Eerste Reclamevertegenwoordiger, met wervende teksten en reisopwekkende vogelfoto's!
  3. Els:
    10 maart 2018
    goeie woensdag ochtend actie van je Pedro. Travel bird....weet je welke vogel daar het meest voor in aanmerking komt....?..:
    reist o v e r a l heen omdat het een vliegkunstenaar is..: de meerkoet!