(250) SAM69+, over een kwart promille

23 augustus 2015 - Castricum, Nederland

Zondag 23 augustus 2015

Tip Top Tafelberg

Volgens christelijke jaartelling is 250 het vijftigste jaar in de derde eeuw. ’t Is maar dat u het weet. De draagtijd van mijn 250 dagen geploeter in woorden stelt daarbij vergeleken niet veel voor. Ook 250 jaar glas in Leerdam blaast mijn dagelijkse inspanning omver. De glasblazers vieren dat in een weekeinde in september a.s. De vraag is of zestien mensen uit de Schilderswijk in Den Haag dan zijn vrijgelaten. Zij zitten vast na 250 arrestaties, die de Haagse politie in de opstandige wijk heeft verricht.

Ondanks alles blijven de ordebewaarders gewoon hun humanitaire best doen. In Zandvoort hebben politiemensen een kat bevrijd uit een auto die met alle ramen dicht in de brandende zon stond. Het dier is oververhit aan de dierenambulance overgedragen. De kattenhater ontvangt een boete van 250 euro en draait bovendien op voor de kosten van de dierenambulance. Misschien moet hij zijn Mercedes-Benz 250 op marktplaats te koop aan te bieden.

In Emmeloord deden 250 deelnemers mee aan de eerste Red Dress Run. Zij holden in een rode jurk door het winkelcentrum om geld voor een goed doel op te halen. Ze kunnen zich meteen bij de gemeente Utrecht aanmelden. Die wil met minimaal 250 proefpersonen aan de slag voor een experiment met een basisinkomen. Het onderzoek moet ‘wetenschappelijk verantwoord’ zijn. Deelname is vrijwillig, net als de selectie. Als de Domstad-ambtenaren niet voldoende gegadigden vinden, kunnen zij altijd nog bij de Telegraaf Media Groep aankloppen. TMG verlaagt de capaciteit van zijn drukkerij in Amsterdam en sluit zijn drukkerij in Alkmaar. Hierdoor verliest het grootste deel van de 250 medewerkers zijn baan.

Van de ‘Top 100’ hebben wij allemaal wel eens gehoord. Er bestaat ook een ‘Top 250’, die films met de hoogste waardering op ‘MovieMeter’ plaatst. Om voor deze lijst in aanmerking te komen, moet een film minstens 250 stemmen hebben ontvangen. Nog niet in aanmerking komen films die in de afgelopen twee jaar in de bioscoop zijn gaan draaien. De ‘Tip 250’ bevat films met een hoge waardering, maar die vanwege een laag aantal stemmen (nog) niet in de Top 250 staan. Om voor deze tiplijst in aanmerking te komen, moet een film minimaal 20 en minder dan 250 stemmen hebben ontvangen. Ook hier geldt: films uit de bioscoop van de afgelopen twee jaar komen nog niet in aanmerking.

De bioscoop bezoek ik nog wel eens, kamperen is er niet meer bij. Dat laatste ondanks het gegeven dat ik met een Gerjak Bella 250 voortent alle kanten op kan. Speciaal voor de kampeerder die het ene jaar op een vaste plek wil staan en het andere jaar meerdere kampeervakanties wil ondernemen. Een chique ontwerp in attractief dessin is de President 250, ontwikkeld voor kampeerders die alleen het allermooiste en allerbeste willen.

Binnenkort vertoeven wij - niet kamperend - in Kaapstad. Wat we daar gaan doen? Met de kabelbaan de Tafelberg op en af. Wat dat kost? Voor zover ik weet 250 RAND p.p. Moet kunnen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marijke:
    23 augustus 2015
    Hoe krijg je al die 250en bij elkaar! Niet in de laatste plaats jouw 250ste blog....gefeliciteerd met dat jubileum!