(82) SAM69+, over zeven wijsheden van Tinker

8 maart 2015 - Schiphol, Nederland

Zondag 8 maart 2015

Think Tinker

Met Tinker.travel reizen wij regelmatig van en naar luchthaven Schiphol. Waarheen we ook vliegen, Tinker brengt ons steeds veilig en vertrouwd naar het vliegveld. Gingen wij eerder wel per trein, altijd was de vraag of hij ons op tijd vervoerde. Vooral in het weekeinde slaat NS wegens ‘werk aan het spoor’ wel een treintje over. Dan staan we niet echt op ons gemak op het perron. Met de service van Tinker hebben we uitstekende ervaringen. Op de minuut nauwkeurig rijdt een glimmende MB voor, die in sneltreinvaart naar Schiphols vertrekhal zoeft, (nauw)keurig aan de snelheidslimiet voldoend.

Tinker.travel is een onderneming, die zich tot wereldmerk wil uitbouwen. Zoals je een hotel voordelig bij booking.com kunt boeken, een vliegticket bij Ryanair, kun je voor een luchthaventransfer het beste bij Tinker terecht. Think Tinker luidt hun leuze. Laat het Tinkerbelletje rinkelen, zou ik zeggen. Dat doen wij in elk geval, via www.tinker.travel.

Tinker.travel hanteert zeven wijsheden:

1.      ‘The world is a book, and those who do not travel read only a page’ (Saint Augustine)

Wij hebben vele hoofdstukken gelezen, maar de ‘pil’ nog altijd niet uit!

2.      ‘It ’s about the journey, not the destination’ (Lynn Hough)

Is dat zo? Soms is een reis spannend of saai, langdurig, soms interessant of irritant. Toch speelt de bestemming voor ons een voorname rol.

3.      ‘When preparing to travel, lay out all your clothes and all your money.Then take half the clothes and twice the money’ (Susan Heller)

Wij gaan steeds beter om met ‘kleine koffer, grote koffer’. Eigenlijk gaat er nog steeds teveel kleding mee. ‘Beter méé dan óm verlegen’ moet de wereld uit, maar dat lukt niet altijd. Geldt niet voor geld.

4.      ‘Travel brings power and love back into your life’ (Rumi)

Die Rumi toch, hoe verzint hij/zij het. Kracht en liefde via reizen. Misschien vroeger, toen ik single op stap ging. ‘In volle kracht op jacht’. Reizen brengt ons nu vele genoegens (soms wat ongenoegens).

5.      ‘Travel is rebellion in its purest form’ (unknown)

Wij moeten er niet aan denken om nooit over de grens te gaan. Dat beperkt het blikveld in onze ogen. Ooit zei iemand tegen me: “Ik móet die Wijkertoren zien, ik kan niet zonder”.

6.      ‘To awaken quite alone in a strange town is one of the most pleasant sensations in the world’ (Freya Stark)

Nou, nou. Ik werd eens wakker in Brisbane aan de ‘Goud Kust’, na een trektocht in m’n uppie van duizenden kilometers. Ik voelde mij niet wat het moest zijn en wilde maar één ding: naar huis.

7.      ‘Did you ever notice that the first piece of luggage on the carousel never belongs to anyone?’ (Erma Bombeck)

Om eerlijk te zijn: ik let alleen op onze eigen koffer(s) en hoop die als eerste te ontdekken.

Hoewel ik het dus niet honderd procent eens ben met de wijsheden van Tinker, voeg ik een achtste toe:

8.      Vlug, veilig en voordelig naar vliegveld? Denk aan Tinker!

Geen commentaar.

1. Marijke:
    8 maart 2015
    How expensive is Tinker? Depends of the distance I think,
    maar heb je een indicatie? En brengt men je ook in het holst van de nacht naar Schiphol? (Doet niet elke wegbreng-ophaalorganisatie, is onze ervaring).
    Tinker, nog nooit van vernomen. Dank!
  2. Peter:
    8 maart 2015
    Tinker reageert onmiddellijk naar mijn mailbox:

Beste Peter,
    Verguld van trots! Wat fijn om een klant als u te mogen bedienen. Scherp, oprecht, vernieuwend en kritisch maar volhardend! Dank daarvoor!
    Mogen wij uw artikel plaatsen op onze blog/Facebook-pagina?

Van mij mag dat zeker, Mr. Tinker. De eerste reactie op mijn artikel wijst uit dat u er direct een nieuwe klant bij heeft. Let goed op uw (wereld)zaak: Tinker wordt wereldmerk!