‘An African Wilderness Reborn’

12 januari 2020 - Johannesburg, Zuid-Afrika

We gaan dus de wildernis weer in. Zonder mountainbike, maar mét 4WD. ‘Nungubane Game Lodge’ lonkt om unieke safari’s in de rauwe schoonheid van Zuid-Afrika te ontdekken. Nieuwe avonturen, baie mooi vooruitsig! We kunnen nie wacht nie.

Het malariavrije privéwildreservaat ‘Welgevonden’ ligt in de weelderige Waterberg-regio ten noorden van Johannesburg. Het leefgebied van de ‘Big Five’, ook van giraffen, zebra’s, nijlpaarden, krokodillen en andere wild- en vogelsoorten. In de vroege ochtend en de late middag trekken we er in een open 4WD op uit met een gids, die alles vertelt over de dieren die we onderweg tegenkomen.

‘Nungubane Game Lodge’ is een sfeervolle, klassieke safari-lodge. We verblijfen in één van de vijf chalets, die van veel comfort zijn voorzien, zoals plafondventilator, koffie- en theefaciliteiten, ruime badkamer ensuite met bad, toilet en buitendouche. Vanaf de veranda kijken we uit over de dichte bush, die kenmerkend is voor deze streek.

Maaltijden worden op de veranda van het hoofdgebouw of rond een kampvuur in de boma (omheinde compound) geserveerd. Op het heetst van de dag kunnen we verkoeling zoeken bij het zwembad met mooi uitzicht over de bush.

Welgevonden Game Reserve is considered to be one of the most spectacular and breathtaking wilderness areas in Limpopo Province, South Africa. Nungubane Game Lodge is set high in Welgevonden’s mountainous, malaria free terrain overlooking valleys and kloofs, dissected by areas of open plains and rolling grasslands.

The Reserve comprises some 40,000 hectares of pristine bushveld and ranks amongst Southern Africa’s largest private game reserves and forms part of the only savanna biosphere reserve in the world, proclaimed by UNESCO in March 2001. It has a large and diverse variety of plains game, is home to South Africa’s ‘Big Five’ and is malaria free. It is world renowned for its conservation initiatives as well as its pioneering grassland plains project. Strategically located at the top of a hill, Nungubane Game Lodge commands spectacular views of the bushveld and valleys below.

‘A game viewing hide, protected by an electric fence that secures the Lodge from predators and big game, overlooks a waterhole which provides some spectacular opportunities to view a variety of wild animals’