Brand aan de overkant

30 juni 2016 - Limmen, Nederland

Gisteren beleefden wij enige reuring op honderd meter afstand van ons huis. Wandelend op weg naar winkelcentrum 't Loo in Heiloo zagen we bij GP Groot de vlammen uit het dak van een loods slaan. Er was net brand uitgebroken, politie en brandweer waren nog niet ter plaatse.

Een in Egmond aan Zee vakantievierend echtpaar uit het Friese Surhuisterveen, op de fiets langskomend, was met ons getuige van het vlammende beeld. Op mijn instigatie maakte de Fries - oud brandweerman - enkele foto's. Naderhand stuurde hij ze mij toe, waarna ik bij NH-dag- en lokaal weekblad pogingen in het werk stelde om deze geplaatst te krijgen, omdat ik ze vanwege het spectaculaire beeld als bijzonder beschouwde. De benaderde gedrukte media vertoonden - helaas - weinig interesse. Zij beschikten over hun eigen, in mijn ogen minder spectaculaire, foto-opnames.

Via onderstaande link een verslag van de brandende gebeurtenis:

NB.: Op de foto met de brandweerwagen op de grens van Limmen en Heiloo staan wij met enkele anderen als toeschouwers afgebeeld. Zo maakten we nog eens iets verrassends mee in onze zomerstille woonomgeving. Oost, west, asbest!

1. Marijke:
    30 juni 2016
    Spectaculair! Is ook warmte, maar geen zomerse...(die hebben we gelukkig zelf wel). Ze hadden je foto's moeten plaatsen, de NH-sukkels...